Anekdoter från Bengt-Åke Rundqvist och Tomas Ardin

Hej Josef!
Jag såg att du ville ha en anekdot om vår tid i MGB och det finns många bland annat Svens chock över den idrottsliga mentaliteten som fick honom att gråta första året han var med eller Everts ångestfylla som satt i så hårt att dom var tvungna att ställa in den teaterföreställning han skulle spela på Snäck hotell senare på söndagskvällen eller Silte lagets kasmötare som sa att vi spelar som "nåre jävla fittar" men mest kanske jag skulle berätta om när Evert gjorde en timeout mitt i spelet, kallade in alla gubbarna som ställde sig i en ring för att lyssna på vad Evert skulle säga i taktikhänseende och han säger "jag måste erkänna en sak för er, jag är full" som om vi inte redan visste det.
   Tomas kommer här med en annan anekdot:
Det var vid frampärks-VM i När på 80-talet. Vi är utelag och ligger dåligt till (naturligtvis) men lyckas få in ett hugg som Närs frampärkkarl Clas Pettersson lyckas klippa iväg på volley ut emot sidlinjen, utan chans för någon av oss att hinna den.  Då hörs det från sidan, "den var ute",  Clas blir naturligtvis vansinnig och  börja skrika, men den som sagt att den var ute var ju byggmästaren i När Erland Olsson (Närbygg) och han är ju en auktoritet i bygden, så domarn dömde  bollen som ute och vi fick vår enda 10:a den matchen.  När jag efter matchen frågade Erland om bollen verkligen var ute, svarade han, "Naj, men det är fel lag som representerar När i det här VM:et".
MVH
Bengt-Åke Rundqvist Lummelundsväg 189 622 76 Visby
 Mina bilder på Mac: http://gallery.mac.com/pappalula http://cykelrundqvist.blogg.se/

Vi tackar och bockar för dessa roliga anekdoter, om du just nu läser det här och känner att du kan knäcka Bengt-Åke eller Bussi så skicka gärna dina upplevelser till [email protected]!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0