Tiden innan av Abdallah Alsaleh

Tiden innan jag ägde visshet om vad det var för något, fungerade det likt en symbol; ett slags tecken, vars uppenbarelse klargjorde att den efterlängtade årstiden oåterkalleligt, hade fullbordat sin ankomst till solvarvet och vår ö.


Märk noga och väl att jag talar om vår.


Tiden innan jag ägde visshet, var jag iklädd en alienerad själ och kunde ej förmå mig själv att kalla den vår ö. Genom att klä av mig och placera mina nakna fotsulor på det fuktiga gräset, erhöll jag visshet. Genom att känna läderbollen mot mina blodsprängda fingrar och driva mitt driv till det yttersta, erhöll jag visshet.


Märk noga och väl att jag talar om vår.


Med min nyvunna visshet visste jag att i takt med vinterns bortfall, framträder ladingen; våran vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0